Ryzykowne symbole w opisach transakcji PayU

Ryzykowne symbole w opisach transakcji PayU

 (0)    0

  PayU

Jeden z naszych klientów napotkał problem, który pojawił się po raz pierwszy od ośmiu lat sprzedaży modułu PayU. Sytuacja jest na tyle nietypowa i rzadko spotykana, że warto opisać jej rozwiązanie, zanim pójdzie ono w zapomnienie.

Otóż niespodziewanie przestały działać płatności PayU przez kanał mBank - zamiast standardowej strony płatności PayU wyświetlało komunikat o błędzie, ale tylko dla tego jednego kanału, pozostałe działały poprawnie.

Udało się ustalić, że klient w polu opisu transakcji ("Zamówienie w sklepie...") użył znaku ®, czyli "registered trademark". Najwyraźniej w pewnym momencie mBank wprowadził bardziej restrykcyjną kontrolę pól tekstowych, w której wykluczył część "nietypowych" znaków. Trudno powiedzieć, czym było to podyktowane, ponieważ tego rodzaju symbole od lat już nie sprawiają problemów w przetwarzaniu danych, chyba że używane jest bardzo stare lub bardzo źle napisane oprogramowanie. Sądzę, że w tym wypadku jest to raczej nadmierna zapobiegliwość.

Podsumowując: bezpiecznie jest nie używać w opisach transakcji symboli, których nie da się wprowadzić wciśnięciem pojedynczego klawisza, ewentualnie wraz z klawiszem Shift.

 (0)    0

Twój komentarz został wysłany, dziękujemy!
Napisz komentarz
Przepisz znaki z obrazu do pola